اقتصاد امروز

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است



تهران- ایرنا- صرافان سکه و ارز امروز (یکشنبه) هر دلار آمریکا را با 15 ریال کاهش نسبت به میانگین قیمتی دیروز، 37 هزار و 779 ریال و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید را با 24 هزار و 500 ریال افزایش بها، 12 میلیون و 107 هزار ریال و 500 ریال داد و ستد کردند.

رشد نرخ سکه تمام و افت قیمت دلار و یورو در بازار آزاد
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، قیمت هر یورو در سامانه نظارت ارز (سنا) تا زمان انتشار این خبر 42 هزار و 974 ثبت شده است که نسبت به میانگین قیمت ها در پایان دیروز 367 ریال افت دارد.
میانگین قیمت دلار و یورو در سامانه سنا تا ساعت 18 دیروز که معاملات به پایان می رسد، به ترتیب 37 هزار و 794 ریال و 43 هزار و 341 ریال بود.
در معاملات امروز، هر پوند انگلیس 49 هزار و 84 ریال به فروش رفت که 134 ریال نسبت به دیروز کاهش داشت؛ هر درهم امارات که بر شاخص قیمت دلار در بازار آزاد اثرگذار است، 10 هزار و 394 ریال فروخته شد و کاهش پنج ریالی را ثبت کرد.
اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران نیز امروز قیمت هر دلار را 37 هزار و 880 ریال و هر یورو را 43 هزار و 530 ریال اعلام کرد.

** کاهش قیمت برخی مسکوکات طلا
بر اساس قیمت های اعلام شده در تارنمای اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز ثابت ماند و 11 میلیون و 770 هزار ریال به فروش رفت.
هر قطعه نیم سکه با 35 هزار ریال کاهش قیمت 6 میلیون و 425 هزار ریال و هر ربع سکه با 10 هزار ریال کاهش بها سه میلیون و 755 هزار ریال عرضه شد.
سکه گرمی نیز امروز تغییر نرخ نداشت و 2 میلیون و 500 هزار ریال قیمت خورد.
اتحادیه طلا قیمت جهانی هر اونس طلا را یک هزار و 213 دلار و 20 سنت اعلام کرد که نسبت به دیروز تغییر نداشت. 
هر گرم طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 137 هزار و 10 ریال به خریداران عرضه شد که 690 ریال افزایش قیمت دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۶ ، ۱۷:۵۳
مریم ربیعی

سهم صنعت، افزایش نیافته است

شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۲۵ ب.ظ



علی انصاری می‌گوید ایجاد مزیت در یک صنعت، منجر به توسعه صنعتی نمی‌شود.

صنعت کشور حال و روز خوشی ندارد. روند تعطیلی کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و بنگاه‌های کوچک و بزرگ تولیدی، انتقادات صریح و مستمری را موجب شده است. مقامات مسئول و رسمی کشور، بسیاری از منتقدان را به سیاه‌نمایی متهم می‌کنند و منتقدان، مقامات دولتی را خوش‌بین می‌نامند. در آستانه روز صنعت پای صحبت مهندس علی انصاری نشستیم. کارآفرین و فعال صنعتی- اقتصادی نام آشنایی که همواره، حرف‌های شنیدنی و تازه دارد. با هم می‌خوانیم.
· وضعیت صنعت کشور را به طور کلی چگونه ارزیابی می‌کنید؟
§ البته سئوال شما کلّی است و حتماً برای ارزیابی مدنظر شما باید مقدمه‌ای عرض کنم. اول اینکه واژه صنعت، یک واژه فراگیر است و پیشوند بسیاری از کسب و کارها قرار می گیرد. مثلاً صنعت ساختمان، صنعت پوشاک، صنعت بانکداری، صنعت مبلمان و دکوراسیون، صنعت خودروسازی و البته تقسیم بندی هایی هم دارد مانند صنایع سنگین و سبک، زیربنایی، زود بازده و غیره. به طور کلی ساختار اقتصادی کشور از چهار گروه اصلی تشکیل شده است. کشاورزی، نفت، خدمات، صنایع و معادن.
بخش صنعت و معدن فعالیت‌های صنعت ساخت (تولید)، معدن، ساختمان، برق، آب و گاز را شامل می شود و در مورد هرکدام از اینها می‌توان مفصل صحبت کرد. به طور کلی چندان که در اسناد بالادستی و قوانین 5 ساله و یک ساله کشور هم صراحتاً قید شده است، قرار بر این بود که سهم نفت در اقتصاد کاهش یابد و سهم سایر گروه‌های اصلی مانند صنعت، خدمات و کشاورزی افزایش یابد. در عمل، شاید سهم نفت کاهش یافته باشد ولی حتماً سهم صنایع و معادن و به تعبیر کلی‌تر، صنعت افزایش نیافته است. تا حدی که می‌توان گفت روند توسعه صنعتی کشور، معکوس شده است.
۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۶ ، ۱۵:۲۵
مریم ربیعی

 سازگار نژاد

اقتصاد > کار و تعاون

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به استخدام ۳ هزار و ۸۵۷ نفر از مربیان حق‌التدریس این سازمان از پیگیری تبدیل وضعیت سایر مربیان از مراجع ذی‌صلاح و استخدام آنها در اولین فرصت خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود اینکه طبق آیین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به «رسمی» و «پیمانی» دولت مکلف بود تا پایان برنامه پنجم توسعه نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی این مربیان اقدام کند اما همچنان فرایند تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای ادامه دارد.



بر اساس آیین نامه اجرایی قانون مذکور که دیماه ۹۳ از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای موظف شده بود تعداد ۴ هزار و ۸۷۶ نفر از مربیان حق التدریس این سازمان را به صورت «پیمانی» و مربیان ایثارگر واجد شرایط را به صورت «رسمی» استخدام کند.



در همین راستا محمدامین سازگارنژاد معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس این سازمان گفت: خرداد ۹۴ تعداد ۶ هزار و ۴۴۰ نفر نفر در آزمون سنجش علمی استخدام مربیان حق التدریس شرکت کردند که از بین پذیرفته شدگان حکم کارگزینی برای ۲ هزار و ۴۳۰ نفر صادر و همچنین مقدمات تبدل وضعیت تعداد هزار و ۱۵۸ نفر فراهم شد.



معاون وزیر کار گفت: منتظر تخصیص پست برای این تعداد مربی از طرف سازمان اداری و استخدامی کشور و سایر دستگاه‌ها در استان‌ها هستیم تا فرایند تبدیل وضعیت آنها تکمیل شود.



سازگارنژاد افزود: در حال حاضر تعداد ۳ هزار و ۸۵۷ نفر از مربیان حق التدریس مشمول تبدیل وضعیت سازمان فنی و حرفه‌ای در آزمون‌های مربوطه موفق شدند که مراحل استخدامی ۷۵ درصد آنها به اتمام رسیده است.



رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: استخدام ۲۵ درصد مربیان حق التدریس باقی مانده نیز به دلیل محدودیت‌هایی که در تعداد پستهای سازمان وجود داشته تاکنون نهایی نشده است که در حال پیگیری از مراجع ذی‌صلاح هستیم و سایر راهکارها را با جدیدیت دنبال می‌کنیم که به زودی در اولین فرصت، مراحل استخدام این افراد نیز نهایی شود.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۶ ، ۰۸:۳۹
مریم ربیعی

مدیرعامل شرکت قطر پترولیوم اعلام کرد؛

چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۴۲ ب.ظ

قطر از شرکت نفت ابوظبی شکایت می‌کندَ
 قطر

اقتصاد > انرژی
شرکت قطر پترولیوم اعلام کرد: از شرکت ملی نفت ابوظبی به دلیل تخلف از مفاد قرارداد خرید نفت، شکایت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، شبکه خبری بلومبرگ نوشت: سعد الکعبی، مدیر عامل شرکت قطر پترولیوم، دیروز (سه شنبه ۱۳ تیر ماه) اعلام کرد که بر علیه شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) شکایت می کند، زیرا این شرکت اماراتی با استناد به وضع فوق العاده، واردات میعانات نفتی را از قطر متوقف کرده است.

این در حالی است که یکی از مسئولان شرکت ادنوک اعلام کرد که هیچ وضع فوق العاده‌ای ضد محموله های وارداتی از قطر، وضع نشده است.

مدیرعامل قطر پترولیوم همچنین اعلام کرد که این کشور، به صادرات گاز طبیعی با خط لوله به امارات و عمان ادامه می دهد.

به گفته وی، وضع فوق العاده یاد شده، به طور قانونی ضد صادرات میعانات گازی قطر به امارات اعمال شده است.

امارات در همراهی با عربستان، بحرین و مصر، با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط اقتصادی و سیاسی با این کشور را قطع کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۶ ، ۱۶:۴۲
مریم ربیعی

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد

سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۳۵ ب.ظ

ورود ۲۰۰ هزار دانشجوی دکترا به بازار کار/ جزئیات طرح پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه 

ربیعی

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امروز حدود ۲۰۰هزار دانشجوی دکتری داریم که در آستانه ورود به بازار کار هستند گفت:ما امروز برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی نیازمند حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان هستیم.



به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور در مراسم رونمایی از طرح‌های آموزشی مهارت های فنی حرفه ای گفت: ما امروز برای تحقق نرخ رشد 8 درصدی نیازمند حدود 700 هزار میلیارد تومان هستیم اما این میزان اعتبار به سختی تامین می شود. بهره وری نیروی کار کشور طی یک دوره 20ساله متحول خواهد شد



وی با بیان اینکه بخشی از این اعتبارات باید از محل بهروه وری و ارتقای مهارت تامین شود گفت: حداقل 20درصد از منابع  برای تحقق هر یک واحد درصد رشد  باید از محل بهره وری تامین شود. من معتقدم برای یک رشد مبتنی بر عقلانیت باید صبور باشیم  تا در یک برنامه 20ساله آموزش های فنی و حرفه ای بتواند سطح مهارت جامعه را متحول کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۶ ، ۱۴:۳۵
مریم ربیعی


مالک بزرگ‌ترین بازار مبل خاورمیانه. مدیرعامل و حامی مالی باشگاه استقلال. مالک بازار موبایل ایران. بنیان‌گذار بانک تات. سازنده بزرگ‌ترین فروشگاه جهان و… به راستی علی انصاری کیست؟ چگونه به چنین ثروتی دست پیدا کرده است؟ چه ارتباطی میان بازار موبایل و مبل و فوتبال وجود دارد؟ آیا دارایی‌اش محصول دانش، تجربه و زحمت است؟ یا تنها شاهین بخت و اقبال بر دوش او نشسته است؟

 

از خیابان شمشیری تا انتهای همت

علی انصاری در محله شمشیری (۲۰ متری زاهدی) به دنیا آمد. او خودش را «بچه کف بازار» می‌داند. عبارتی که به پیشه بازاری پدرش اشاره دارد.

برخلاف بسیاری از متمولان که دوست دارند سوژه اخبار و رسانه‌ها باشند، انصاری خیلی کم از خودش می‌گوید. به همین دلیل هم اطلاعات زیادی از زندگی شخصی او در دست نیست. پدرش در بازار و در صنعت ساختمان مشغول بود. اما پسران، پیشه پدری را دنبال نکردند. علی انصاری ابتدا یک مغازه مبل‌فروشی کوچک داشت. بعد از آن، به ساخت‌وساز روی آورد و به تعبیر خودش «بساز و بفروش» شد. اولین دفتر او در شادآباد بود و ساختمان‌های بهاران ۱ و ۲ از اولین ساخته‌هایش محسوب می‌شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۰:۰۴
مریم ربیعی