اقتصاد امروز

۱۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

معاون سازمان بورس خبر داد؛

معاون سازمان بورس در تشریح جزئیات مجمع عمومی مجازی گفت: در این مدل، مجمع به صورت فیزیکی؛ اما در فضایی به مراتب محدودتر تشکیل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، سیدروح الله حسینی مقدم گفت: استفاده از ابزارهای جدید ارتباطات، نزدیک به دو دهه است که در برگزاری هر چه بهتر مجامع استفاده می شود. با وجود این، برگزاری مجمع سالانه شرکت ها به صورت کاملا مجازی، بسیار جدید بوده و قدمت آن به بیش از یک دهه نمی رسد.

وی افزود: پس از بروز بحران مالی در سال ۲۰۰۸ و با توجه روزافزون به موضوع اصول راهبری شرکتی در بازارهای مالی و توجه به نقش سهامداران در این امر، به تدریج موضوع مجامع مجازی پررنگ شد، زیرا یکی از مهم ترین راهکارها برای اجرای نقش نظارتی سهامداران در شرکت ها است.

 معاون نظارت بر ناشران و اعضای شرکت بورس تهران  اظهار داشت: بر همین اساس از سال ۲۰۱۲ برخی از بورس ها از جمله بورس استانبول و بورس هند، استفاده از مجمع مجازی را برای تمامی شرکت های بورسی یا تعدادی از آنها اجباری کرده اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۱۷
مریم ربیعی


معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: موسسه ثامن در مسیر پیوستن به موسسات مجاز است و سپرده گذاران نگران نباشند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ فرشاد حیدری اظهار داشت: موسسه اعتباری ثامن یکی از موسسه های متقاضی دریافت مجوز از بانک مرکزی است.

وی با بیان اینکه اقداماتی توسط این موسسه شامل پذیره نویسی در بورس و تودیع سپرده قانونی نزد بانک مرکزی انجام شده است، گفت: بر این اساس این موسسه در حال پیوستن به موسسات مجاز است.

حیدری ادامه داد: فرآیند قانونی و رسیدگی به تقاضای این موسسه در حال انجام و ممکن است منجر به صدور مجوز و یا ادغام با یکی از بانک ها و موسسه های اعتباری شود.

وی خاطر نشان کرد: در هر صورت هیچ گونه مشکلی برای سپرده گذاران این موسسه به وجود نخواهد آمد.
معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: از سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن تقاضا می شود حسب نیاز به شعب موسسه مراجعه و از خدمات آن استفاده کنند و اطمینان داشته باشند که صدور مجوز و یا ادغام موسسه با حفظ حقوق و صیانت از سپرده های آنها انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۳۴
مریم ربیعی

 


ادغام بانک مهر اقتصاد ، کوثر و ثامن نهایی نیست


دراین خبر آمده بود :تشکیل بانک کوثر بعد از ادغام با موسسه اعتباری ثامن و بانک مهر اقتصاد به اول تیرماه 96 فعالیت خود را شروع خواهد کرد و با این تصمیم بهبود شرایط خدمت رسانی موجب قوی تر شدن پشتوانه پولی سپرده گذاران می شود.بانک


با ادغام موسسه اعتباری کوثر – که هم اکنون از بانک مرکزی مجوز دارد- و موسسه اعتباری ثامن و بانک مهر اقتصاد، یک بانک جدید در کشور تشکیل خواهد شد که جزو بزرگترین بانک های کشور خواهد شد.


با توجه به مجوز موسسه اعتباری کوثر، نام بانک جدید با عنوان بانک کوثر خواهد بود اما با توجه به منابع مالی فراوان موسسه اعتباری ثامن و بانک مهر اقتصاد، بانک جدید یکی از بانک های قدرتمند در کشور خواهد بود.


با توجه به کثرت شعب این موسسات و بانک مهر اقتصاد، بانک کوثر حداقل 1200 شعبه خواهد داشت و پشتوانه قوی این بانک موجب قدرتمندتر شدن بانک می شود به همین علت هیچ چیز نگران کننده ای سپرده گذاران این موسسات را تهدید نمی کند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۲۶
مریم ربیعی

رییس سازمان اداری و استخدامی خبر داد

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹ ب.ظ






کاهش ۱۱۵ هزار نفری جمعیت کارمندان دولت تا پایان سال آینده


جمشید انصاری استاندار زنجان

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این که دولت تا پایان سال ۱۳۹۷ باید ۱۱۵ هزار نفر از نیروی انسانی خود را کم کند گفت: دولت از طریق بازنشستگی و واگذاری بخشی از خدمات دولتی به بخش خصوصی از نیروی انسانی خود می کاهد.



به گزارش خبرگزاری تسنیم، «جمشید انصاری» روز شنبه در بخش پرسش و پاسخ نشست خبری با خبرنگاران افزود: براساس ماده 28 قانون برنامه ششم،علاوه بر بازنشستگی که رویه طبیعی کاهش نیروی انسانی است، دولت موظف است با واگذاری بخشی هایی از خدمات دولتی به همراه کارکنان شاغل در آن بخش، سیاست کاهش نیروی انسانی را اجرا کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۲۹
مریم ربیعی


تهران- ایرنا- گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی در سال 95 در جلسه هیات امنای این صندوق بررسی شد که بر اساس آن گشایش اعتبارات اسنادی در این سال نسبت به سال 94، بیش از 50 درصد افزایش داشته است.



افزایش 50 درصدی اعتبارات اسنادی صندوق توسعه ملی در سال 95/ضوابط اعطای تسهیلات ارزی اصلاح شد

به گزارش ایرنا، در این جلسه که روز شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد، احمد دوست حسینی رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گزارشی از عملکرد این صندوق در حوزه های مختلف ریالی و ارزی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، گشایش اعتبارات اسنادی از محل منابع صندوق توسعه ملی در سال 1395 نسبت به سال 1394 بیش از 50 درصد افزایش یافته است که این میزان از تمام سال های فعالیت صندوق توسعه ملی بیشتر بوده است.

همچنین مبلغی بالغ بر 3.3 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در بانک های کشور برای اعطای تسهیلات به طرح های گوناگون سپرده گذاری شده که این رقم نسبت به سال 94، رشدی حدود 28 درصد داشته است.

بر مبنای گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی، در سال 1395 بیش از 6.2 میلیارد دلار از منابع این صندوق برای اجرای پروژه های جدید نزد بانک مرکزی اختصاص یافته است. 

همچنین نظام تامین مالی صادرات با اعتبار خریدار در سال 1395 آغاز شده که می تواند با اعمال اصلاحات لازم در دوره بازپرداخت آنها صادرات خدمات فنی - مهندسی را رونق بخشد.

در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی اصلاحیه بودجه سال 95 صندوق بررسی و بودجه سال 96 نیز به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، همچنین در این جلسه پیشنهادهایی درباره اصلاح مواردی از نظام نامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی مطرح شد که با هدف افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی، توسعه بازارهای صادراتی و افزایش اشتغال زایی مورد تصویب قرار گرفت.



ایرنا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۱۰
مریم ربیعی

قیمت نفت به ۴۸ دلار افزایش یافت

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۲۵ ق.ظ


رویترز اعلام کرد: با وجود اشباع بازارهای فیزیکی و به دلیل اینکه تاجران به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است قیمت‌ها پس از کاهش‌های اخیر به کف خود رسیده باشد، قیمت نفت افزایش یافت.
 قیمت نفت به ۴۸ دلار افزایش یافت اتاق خبر 24: 
به نقل از رویترز، حتی با وجود اینکه بازارهای فیزیکی همچنان اشباع است اما از آنجایی که تاجران به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است قیمت‌ها پس از کاهش‌های اخیر به کف خود رسیده باشد،  قیمت نفت افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 10 سنت افزایش 48.25 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 5 سنت افزایش 45.88 دلار معامله شد.

به گفته تاجران، افزایش قیمت‌ها به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری تاجران سفته‌باز در فروش آتی نفت اتفاق افتاد و آنها با وسعت زیاد در معاملات شرکت کردند.

پس از اینکه قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا حدود 10 درصد افت کرد و به کمتر از قیمت 25 می، زمانی‌که اوپک بر سر تمدید توافق کاهش تولید تا سه ماهه 2018 توافق کرد، رسید، این افزایش قیمت رخ داد.

درحالی‌که تاجران مالی در مورد افزایش قیمت‌ها مطمئن هستند، بازار فیزیکی، به ویژه در آمریکا به علت افزایش در فعالیت‌های حفاری، همچنان اشباع است.

حفاران آمریکایی در هفته منتهی به 9 ژوئن، 8 دکل نفتی بر دکل‌های نفتی فعال این کشور افزودند و تعداد این دکل‌ها به 741 دکل رسید که بیشترین میزان از آوریل 2015 به شمار می‌رود.

علی رغم افزایش تولید آمریکا، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه در روز یک‌شنبه گفت نیازی برای بررسی توافق کاهش تولید وجود ندارد هرچند که برای هرگونه تصمیمی بسیار زود است.

خالد الفلیح، وزیر انژری عربستان نیز در آخر هفته اظهارات مشابهی مطرح کرده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۲۵
مریم ربیعی

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت حضور شرکت‌های بزرگ نفتی در ایران برای توسعه میادین نفتی و گازی اظهار کرد: نفت ایران بدون حضور شرکت‌های بزرگ نفتی در کشور نمی‌تواند نقشی در جهان ایفا کند، زیرا ایران به تنهایی پولی برای سرمایه‌گذاری ندارد و بیش از ۷۰ درصد منابع لازم برای توسعه میادین نفتی و گازی باید توسط شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا تامین شود.


مرتضی بهروزی‌فر با تاکید بر اهمیت حضور شرکت‌های بزرگ نفتی در ایران برای توسعه میادین نفتی و گازی اظهار کرد: ایران برای توسعه منابع هیدروکربنی خود به سه عنصر سرمایه، تکنولوژی و مدیریت پیشرفته نیاز دارد که هر سه این موارد با حضور شرکت‌های طراز اول نفتی در کشور محقق می‌شود و چنانچه شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا در ایران حضور نداشته باشند، امکان توسعه ذخایر برای ایران وجود ندارد.


وی با تاکید بر اینکه حضور شرکت‌های بزرگ نفتی امکانات بالقوه نفتی و گازی ایران را به بالفعل می‌کند، افزود: ایران از دارندگان بزرگ منابع هیدروکربنی در جهان است اما اگر شرکت‌های بزرگ نفتی در ایران حضور نداشته باشند، نمی‌تواند نقشی در جهان ایفا کنند و در سطحی که باید خود را نشان بدهد. تنها راهی که ایران می‌تواند متناسب با ذخایری که دارد، عمل کند حضور شرکت‌های بزرگ نفتی در کشور است.


این کارشناس اقتصادی با اشاره به دوران تحریم‌ها تصریح کرد: دولت یازدهم در سه سال نخست با مشکلات تحریم دست به گریبان بود. امکانات آماده بود اما بستر جذب فراهم نبود، اما در یک سال گذشته که سد تحریم‌ها برداشته شد شاهد توسعه میدان پارس جنوبی، افزایش تولید نفت، بازاریابی و ... بودیم. دولت یازدهم با بسترسازی که فراهم کرد،  امکان حضور شرکت‌های بزرگ نفتی در دنیا را ایجاد کرد.


بهروزی‌فر با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفتی خارجی در ایران گفت: ایران به تنهایی امکان سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین نفتی و گازی خود را ندارد. به عبارتی دیگر پولی برای سرمایه‌گذاری در کشور موجود نیست و بیش از ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری در توسعه میادین نفتی و گازی باید توسط منابع خارجی تامین شود.


وی بر لزوم حضور شرکت‌های خارجی طراز اول در توسعه میادین نفتی و گازی ایران تاکید کرد و گفت: باید بستر برای حضور شرکت‌های تراز اول فراهم شود. این شرکت‌ها که همراه با خودشان سرمایه، تکنولوژی و مدیریت پیشرفته به داخل کشور وارد می‌کند.

ایسنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۵۵
مریم ربیعی


یک عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید وقتی مرجع رسمی آمار خط فقر و رقم سبد هزینه ماهانه خانوارها را اعلام کرده، چرا دستمزد کارگران بر اساس آن تعیین نمی‌شود؟


هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صرف نظر از مرکز آمار یا بانک مرکزی هر مرجع دیگری که نسبت به استخراج رقم سبد معیشت کارگران اقدام کند نمی‌تواند منکر فشار هزینه‌های سرسام آوری شود که به کارگران تحمیل شده است.


وی افزود: وقتی کارگری با ۸۵۰ هزار تومان نمی‌تواند خودش را اداره کند برای تامین معاش خانواده قطعا به شغل‌های دوم و سوم یا کاذب روی می‌آورد.


این مقام مسئول کارگری با اشاره به تشکیل نخستین جلسه کارگروه تخصصی مزد، اظهار کرد: خروجی آن جلسه این بود که یک مرجع مشخص برای استعلام هزینه‌های سبد معیشت کارگران تعیین شود و هر دو گروه کارگری و کارفرمایی در خصوص آن مرجع به اتفاق نظر برسند و اهداف موردنظر را به استناد تحقیقات همان مرجع دنبال کنند.


ابوی تصریح کرد: کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تا سال گذشته کمیته‌های دستمزد را با انجام تحقیقات میدانی از استانهای مختلف تشکیل و آمارهای به دست آمده را با بانک مرکزی و مرکز آمار مطابقت می‌داد، گروه دولت هم آیتم‌های دیگری مدنظر داشت و کارفرمایان هم شاید به مراجع دیگری استناد می‌کردند ولی خروجی جلسه کارگروه تخصصی مزد، انتخاب یک مرجع واحد و مورد توافق همه شرکای اجتماعی بود.


 دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به عنوان سال اقدام و عمل، گفت: دلیل نامگذاری از سوی مقام معظم رهبری این است که از حرف و شعار بپرهیزیم و به وعده‌ها عمل کنیم. کارگران از سالهای جنگ مزد عقب افتاده دارند که مسئولان هر بار که آن را مطالبه می‌کنیم از زیر بار جبران آن شانه خالی می‌کنند در حالی که بارها پیشنهاد کرده‌ایم که این عقب افتادگی مزد جدول بندی شده و پلکانی پرداخت شود.


وی تاکید کرد: متاسفانه نه تنها برای جبران عقب افتادگی مزد کارگران اقدام نمی‌شود بلکه پرونده دستمزد هر ساله کارگران هم از رقم واقعی آن کمتر بسته می‌شود و جامعه کارگری با سرخوردگی و نا امیدی به کار ادامه می‌دهد.


ابوی با اشاره به اعلام خط فقر از سوی مراجع رسمی کشور، تصریح کرد: رقم سبد هزینه خانوار کارگری هر چه باشد دستمزد کارگران هم باید منطبق با آن افزایش پیدا کند وگرنه با درصدهای ناچیز در شورای عالی کار به نتیجه نمی‌رسیم و معیشت کارگران رفته رفته به سمت نابودی پیش می‌رود.

ایسنا



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۹
مریم ربیعی

دوستان زیاد قطر در بازار انرژی

يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۳۶ ق.ظ
به گزارش خبرگزاری میزان- هرگونه تلاش برای متوقف کردن صادرات قطر موجب واکنش شدید مشتریان بزرگ گاز طبیعی مایع شده (LNG) می شود.
 
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، به نظر می رسد که بازار نفت نسبت به مخاطرات ژئوپلتیکی غیرقابل نفوذ باشد. بعد از اینکه چهار کشور عرب محدودیت های بی سابقه ای بر قطر اعمال کردند قیمت نفت تنها 1.6 درصد بالا رفت و سپس سقوط کرد.

اما آن قطرچیزی که در قطر باید تحت نظر قرار بگیرد، نفت نیست بلکه گاز است. چنانچه تنش موجود به سرعت حل و فصل نشود ممکن است تابستان در خلیج فارس داغ تر از همیشه بشود.

تنشی که امروز کشورهای عربی با قطر پدید آورده اند مدت های مدیدی وجود داشته است. سه کشور همکار قطر در شورای همکاری های خلیج فارس، این کشور را برای حمایت از گروه های اسلامی و نیز داشتن روابط دوستانه با ایران بارها ملامت کرده اند. اما بلافاصله پس از سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به عربستان، این کشور عرب به همراه امارات، بحرین ،مصر، یمن، و لیبی رابطه خود را با قطر قطع کرده و تمامی راه های زمینی، دریایی، و هوایی خود را بر روی این کشور بستند.

بخش عمده ای از محموله های غذایی و تجهیزات کلیدی قطر از راه زمینی عربستان و یا راه دریایی جبل علی امارات به قطر وارد می شود.

قطر یکی از کوچکترین تولیدکنندگان نفت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است که تولیدش به 618 هزار بشکه در روز می رسد. اما تولید میعانات نفت و گازی نزدیک به یک میلیون و 300 هزار بشکه دیگر به تولید نفتی این کشور می افزاید.

قطر همچنان به برنامه کاهش تولید نفت اوپک پایبند می ماند و حتی اگر پایبند هم نباشد، مقدار اثرش بسیار ناچیز است. قدرت اصلی قطر در صادرات گاز این کشور است چراکه این کشور کوچک بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع شده (LNG) در جهان است.

صادرات نفت و گاز قطر حتی در صورتیکه ممنوعیت عبور و مرور برای کشتی های حامل نفت و گاز قطر در آبهای عربستان و امارات اعمال شود، متوقف نخواهد شد و تاثیری نمی پذیرد. این کشتی ها می توانند با عبور از آبهای ایران و عبور از تنگه هرمز در مسیر عمان یا استفاده از مسیر ایران در صورتیکه عمان هم به سایر کشورهای عرب بپیوندد، محموله های خود را به آبهای آزاد برسانند.


هرگونه اقدامی برای متوقف کردن صادرات قطر یک بحران ایجاد خواهد کرد و واکنش شدید مشتریان بزرگ LNG در جهان یعنی ژاپن، کره جنوبی، چین و هند را به دنبال خواهد داشت.

شرکت Jera ژاپن توسط Qatargas اطمینان یافت که هیچگونه مشکلی در مسیر تامین LNG این شرکت بوجود نمی آید. از سوی دیگر، قطر همچنان به کانال سوئز دسترسی دارد و می تواند محموله های گازی خود را به اروپا ارسال کند. اما کشتی هایی که از قطر حرکت می کنند یا به سمت قطر می روند اجازه سوختگیری در بندر فجیره را نخواهند داشت.

اشتراک میدان بزرگ گازی شمالی با ایران و داشتن تاسیسات فراساحل زیاد در نزدیکی مر با ایران، برای قطر چاره ای باقی نمی گذارد جز اینکه روابط منطقی با تهران برقرار کند. قطر همچنین ممکن است برای گرفتن یاری به ترکیه یا روسیه نیز رو بیاورد.

اگر تنش ها در مورد قطر ادامه داشته باشد و بالا بگیرد، یکی از اقدام های تلافی جویانه ای که قطر می تواند انجام دهد قطع صادرات گاز طبیعی به امارات از طریق خط لوله Dolphin است. این خط لوله که شرکت های توتال (24.5 درصد)، اوکسیدنتال (24.5 درصد) و مبادله امارات (51 درصد) در آن سهم دارند، روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز را به امارات انتقال می دهد. همچنین 160 هزار بشکه در روز میعانات و NGL نیز از این شبکه به امارات صادر می شود.

از این میان نزدیک به 200 میلیون فوت مکعب روزانه از خاک امارات به عمان فرستاده می شود. این بخش هنوز تحت تحریم اعراب قرار نگرفته است.با توجه به اینکه دمای هوا در خلیج فارس هم اکنون به 40 درجه سلسیوس رسیده است، مصرف برق تهویه کننده ها و خنک کننده های هوا در حال رسیدن به اوج خود در این منطقه از جهان است.

گزینه های پیش روی امارات برای جایگزین کردن گاز خط لوله دولفین بسیار محدود است. این کشور دو پایانه وارداتLNG در دوبی و رویس در غرب ابوظبی دارد. از آنجائیکه این پایانه ها هم اکنون گاز قطر را تحویل نمی گیرند کشتی ها مجبورند برای بارگیری گاز قطر به عمان بروند و یا مستقیما به میدان گاز وارد شوند.

ظرفیت وارداتی امارات نیز به گونه ای نیست که بتواند قطع گاز از سوی قطر را تاب بیاورد. بنابراین مجبور می شود برای رفع این بحران تولید گاز میدان ابوظبی را زیاد کند، گاز صنایع خود را سهمیه بندی نماید و از سوخت دیزل در نیروگاه های برق خود استفاده کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۳۶
مریم ربیعی


خبرگزاری میزان- مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: وام کشاورزی تا سقف 30 میلیون تومان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و وام 15 میلیون تومانی برای سایر متقاضیان در نظر گرفته شده است.
 پرداخت وام 30 میلیون تومانی کشاورزی به مددجویان کمیته امدادبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، حسن ولیئی در گفت و گو با برنامه روی خط خبر در خصوص اعطای وام 15 میلیون تومانی به کشاورزان گفت: در نظرداریم به گروه‌های بیکار متقاضی برای فعالیت در  حوزه کشاورزی از انتهای تیرماه تا پایان بهمن ماه وام کشاورزی اعطا کنیم.
وی افزود: این وام برای مدد جویان کمیته امداد از طریق صندوق امداد ولایت کمیته امداد و تا سقف 30 میلیون تومان تخصیص می یابد و برای گروه غیر مددجوی کمتیه امداد تا سقف 15 میلیون تومان از طریق بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان تهران در خصوص بازپرداخت این وام گفت: بازپرداخت 5 تا 7 ساله در نظر گرفته شده است که دوره تنفس آن نیز با توجه به طرح در حدود یکسال مدنظر قرار گرفته است.
ولیئی افزود: نظارت بر روی طرح‌های ارائه شده یکی از اولویت های مهم کمیته امداد است که در سال نخست هر سه ماه یکبار ودرسال دوم هر شش ماه یکبار از طریق کارشناسان ما صورت می‌گیرد و فرم نظارتی وگزارشی هر طرح تکمیل می‌شود تا از قرارگرفتن اعتبار در مسیر اصلی آن اطمینان حاصل شود.
وی به این نکته اشاره کرد که 80 درصد سهم اعطای وام به افرادتحت پوشش کمیته امداد تعلق دارد و مابقی به متقاضیان غیرپوشش کمیته اهدا می شود.
مدیر کل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: امیدواریم سهمیه مشخص شده در دوماه اول طرح به پایان برسد زیرا با نزدیک شدن به پایان سال بانکها برای اعطای وام سختگیری بیشتری انجام می دهند.
ولیئی در پایان اظهار کرد: حساب یارانه‌ای افراد و حساب فعال مددجویان به عنوان ضامن ووثیقه قابل پذیرش است.
خبرگذاری میزان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۵۹
مریم ربیعی