اقتصاد امروز

 

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از امضای تفاهم‌نامه برای خرید رادار غیرنظامی با یکی از دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: طراحی و ساخت این رادار توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود.

طراحی و ساخت نخستین رادار غیرنظامی در کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ محمد امیرانی امروز با اشاره به 2 ماموریت اساسی در حوزه فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، اظهار داشت: 53 فرودگاه تحت مالکیت این شرکت هستند که از این تعداد هشت فرودگاه بین المللی و مابقی مرز هوایی و داخلی است.

وی با اشاره به وجود 100 هزار کیلومتر راه هوایی در کشور افزود: دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری که توسط متخصصان شرکت فرودگاه‌ها راهبری می‌شوند، پروازها را در این راه‌ها هدایت می‌کنند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه صنعت هوانوردی گفت: این صنعت پیشانی و مقصد اصلی تحریم ها بوده که البته امروز بخشی از این مشکلات با همکاری شرکت های دانش بنیان مرتفع شده است.

معاون عملیات هوانوردی اظهار داشت: امروز بیش از 50 درصد تجهیزات هوانوردی در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسط شرکت های دانش بنیان و با استفاده از توان داخلی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های کمک ناوبری توسط دانش بومی تولید شده و یا در حال تولید و ساخت هستند، از امضای تفاهمنامه برای خرید رادار غیر نظامی با یکی از دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: طراحی و ساخت این رادار توسط شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می شود.

امیرانی گفت: با وجود تحریم‌ها، صنعت هوانوردی توسط متخصصان داخلی سرپا نگه داشته شده و به ارائه خدمات به مسافران و پروازها مشغول است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به نظارت ایکائو بر سطح خدمات ایمنی در فرودگاه‌های کشور که به صورت سالانه انجام می شود، گفت: روزانه 800 پرواز عبوری و حدود 700 پرواز داخلی و بین المللی در سطح آسمان کشور صورت می‌گیرد که بخش عمده‌ای از مسئولیت ایمنی و ارائه خدمات به پروازها توسط مرکز کنترل فضای کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به قدمت 20 ساله مرکز کنترل فضای کشور و عمده تجهیزات آن که از شرکت‌های خارجی خریداری شده است، گفت: ما درصدد خریداری تجهیزات و به روز کردن این مرکز با همکاری شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

امیرانی‌ که در ‌نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان تهران‌ در مرکز کنترل فضای کشور ‌سخن می‌گفت، افزود: نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان تهران و میزبانی آن توسط شرکت فرودگاه‌ها را در جهت تقویت هم افزایی خواند و گفت: این نشست‌ها فرصتی ایجاد می‌کند تا از ظرفیت دستگاه‌های دیگر برای مقابله با تحریم‌ها در جهت حفظ منافع ملی استفاده کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۱
مریم ربیعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی