اقتصاد امروز


رکوردشکنی جدید بورس / شاخص کل از مرز ۲۶۱ هزار واحد گذشت
در معاملات امروز، شاخص بورس با بیش از ۴۲۰۰ واحد رشد وارد کانال ۲۶۱ هزار واحدی شد و رکوردی تازه برجا گذاشت.

 به نقل از بازار سرمایه، شاخص بورس تهران امروز (چهارشنبه ۲۳ مرداد) با ۴۲۹۴ واحد رشد به رقم ۲۶۱ هزار و ۳۹۱ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن، هزار و ۱۰۷ واحد تقویت شده و به رقم ۶۸ هزار و ۲۷۲ واحد رسید.

امروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۳.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۴۵ هزار و ۵۲۳ نوبت معامله و به ارزش هزار و ۱۱۰  میلیارد تومان دادوستد کردند.

ارزش روز بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش تعداد سهام حاضر در بورس به قیمت سهام آنهاست، به بیش از ۹۵۹ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱۱۶۰ واحد رشد کرده و به رقم ۷۰ هزار و ۶۱۵ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن ۷۴۲ واحد تقویت شده و به رقم ۴۵ هزار و ۷۵۷ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور ۵۰۲۸ واحد رشد کرده و به رقم ۲۹۶ هزار و ۴۱۱ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با افزایش ۳۸۳۸ واحد به رقم ۱۹۰ هزار و ۲۲۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۵۵۳۹ واحد به رقم ۵۳۰ هزار و ۴۳۹ واحد رسید. امروز عمده نمادهای مهم بورسی در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند که بیشترین تاثیر در شاخص را نمادهای فولاد، همراه، اخابر، کگل، فملی، شبندر، ومعادن داشتند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل با ۵۰ واحد رشد به رقم ۳۵۱۷ واحد ارتقا یافت. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۱۹۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران در فرابورس امروز معامله‌گران بیش از ۲ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۸۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۵۱ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای ‌تاثیرگذار در تقویت شاخص فرابورس به ترتیب شامل ذوب، هرمز، میدکو، شراز، سمگا، زاگرس بودند.   نماد کگهر هم  بیشترین اثر کاهشی را در شاخص فرابورس به جا گذاشت.

همچنین نمادهای پربیننده فرابورس مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، ریل پرداز سیر، صنایع کاغذ پارس، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان بودند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی